Hoppning

Hoppning idag. Fast börjar med en snabb sammanfattning av helgen från lördag.

Lördag- vaknade kl 8:00 och det bar iväg för att göra nya naglar. Efter det åt vi på burger king innan jag åkte till Nemo. Det gick bra! Efter det hämtade vi Elias och så bar det hem. Godis och Hypnotisören på kvällen. En riktigt bra film faktiskt.

Söndag- upp tidigt och iväg på dagläger med konfirmanderna. Är ju konfa-assistent. Min grupp är verkligen mysig! Kom hem runt 17:00 och gick hem. Sov som en stock på natten.

Idag- skolan först. Områdeskickoff på morgonen. Har verkligen knasiga lärare. Stallet efter skolan. Hade som sagt hoppning och skulle hoppa Zaphira. Blev lite rädd. Pauline bröt ju nyckelbenet när hon hoppade Zaphira. Det gick faktiskt väldigt bra under framridningen. Galoppfattningarna var hon lite dålig på bara. Sedan har hon ju en jätteskumpig trav. Efter uppvärmningen travade vi över lite bommar. Zaphira var pigg men lyhörd så jag fick göra massa förhållningar hela tiden. Efter bommarna lade ridläraren upp små kryss som vi skulle hoppa en och en. De var två kryss på serpentinbågarna. Jag var sist. Zaphira tog väldigt stora språng. Efter hindret rusade hon och var stark. Så jag gjorde halt vid väggarna. Första halten höll hon på att svänga undan och jag åkte nästan av. Andra halten föll jag framåt över halsen och då backade hon för Faust var nära på att sparka henne. Men jag höll mig kvar. Hoppade dock inte mer för jag blev lite rädd. Min ridlärare tyckte att det såg bra ut och att det gick bra. Antar att jag kommer få rida de lite svårare hästarna nu. Och de högre också! Äntligen!

Amanda

Mina nya lösnaglar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0