Helgen

Eftersom att jag är sämst på att uppdatera bloggen får ni en kort sammanfattning om helgen.

Fredag- skolan och direkt efter drog jag till Nemo. Fixade allt och broddade innan jag red. Fick dock problem vid broddningen så kom ut lite senare än vad jag hade tänkt. Jobbade på att få honom i form och lyckades väldigt bra. Travade massa under nedsittning och gjorde en del halter och framdelsvändningar och skänkelvikningar. Jobbade även lite i galopp. Det gick bra förutom att han gick utanför spåret ibland. Nöjd annars. Hem och sedan slappa efter stallet.

Lördag- upp tidigt och dra till Nemo. Fixade allt hyfsat snabbt. Fick lite problem när jag skulle ta in honom men vägrade att ge upp. Till slut följde han med. Spolade ben och borstade innan jag red i paddocken. Lite samma upplägg som dagen innan. Lite problem att få honom i form först bara. Galopperade lite mer eftersom att han hade bjudning och underlaget var inte lika hårt som dagen innan. Övade på lite galoppombyten. Det gick bra ända fram till att någon idiot fick för sig att han skulle börja gräva tio meter ifrån paddocken. Då var lille ponnyn plötsligt jätterädd och började hålla på. Lugnade ner honom och avslutade passet med lite avtravning och avskrittning. Det var två svettiga som kom in till stallet. Sedan var det hem och slappa. Skulle åkt skridskor men det blev inte av.

Söndag (idag)- upp tidigt för att träna zumba på gymmet vid 9:30. Hade en annan instruktör förra gången så kunde inte hennes rörelser så bra. Men trots det gick allt bra. Efter passet såg jag min no-lärare. På helgen också! Då vill man ju ha en liten paus från skolan. Tror inte att hon såg mig dock. Efter zumban åkte vi hem och nu städar vi ut julen. Nästan klara! Snart ska mina bröder iväg till varsin hockeymatch och spela. Själv stannar man hemma och myser. Det är jag värd efter en fullspäckad helg. Vi hörs!

Amanda

Nemo, världens gulligaste ponny!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0