Konfaåterträff

Ska snart på konfirmationsåterträff. Så kul! Tänkte berätta lite om mina medryttarhästar eftersom att jag inte vet om ni vet något om dem.
Feé: feé är en c-ponny. Hon är mörkbrun med en hit fläck ovanför svansen och vita strumpor. Hon är pigg och framåt och otroligt snäll att hantera. Hon kan dock bli lite sur vid sadlingen eller om någon häst går in i hennes rumpa. Feé är högst i rang på stallet. Jag rider henne på onsdagar tillsvidare.
Aprilia: är hennes dotter. Jag rider dock inte Aprilia då hon inte är inriden. Aprilia är mörkbrun och kelig. I hagen är hon som en vallhund. Hon ser till så att alla hänger med.
ILO: är en schettis på tre år. Jag har ridit honom en gång haha! Han är kelig och supergullig!
Hilda: är min egentliga medryttarhäst. Hon är en haflinger på 148 cm i mankhöjd. Hilda är ganska spetsig då hon tappade massa muskler under fölningen. Hon är pigg och har sköna gångarter. Jag rider henne en dag i veckan.
Junior: är hennes son. Han föddes i början av juli i år. Han är ett ganska energiskt föl. Han är fux med en bläs. Junior har precis börjat få eget foder som han äter superlångsamt. Han är ganska närgången och kelig och har aldrig bitit mig.
Agnes: är Hildas kusin. De är lika till utseendet och de är lika höga. Jag vet inte så mycket om henne men hon verkar snäll och duktig.

Amanda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0