Simba!

Red Simba idag. Inte ridit honom på lektion någon gång. Bara ridit ut och det var för typ ett år sedan och då var han en seg sommarhäst. Idag var han pigg men lyhörd, han är under igångsättning efter en tids hälta. I traven var han inte alls skumpig och jag fick in en bra takt utan att han ökade tempot. I vänster galopp gick det jättebra, han galopperade på och sökte sig i form. I vänster galopp bockade han lite i fattningen men jag satt kvar. I slutet hade vi en övning med halvhalter och halt direkt ifrån trav. Simba lyssnade bra och jag fick bara ett skrittsteg innan halten. Revors gick med på lektionen. Han fjantade sig lite. Skäms hästen! Annars har dagen varit bra. Var bara lite forever alone på bussen. Emelie (som annars brukar åka buss åt samma håll som mig) stannade på skolan ett tag. Kände verkligen att jag var älskad då haha ;)

Amanda

Nemo på bilden <3


Kommentarer
Postat av: Ida ;)

Så söt han e! <3

Svar: visst e han <3
Amanda

2012-11-19 @ 22:12:46
URL: http://www.nattstad.se/1dhorse
Postat av: Tavlingsryttarinnor

Hej! Om du gillar hästhoppning så får du gärna kika in på vår blogg =) Kram

Svar: fin blogg! :)
Amanda

2012-11-20 @ 10:31:36
URL: http://tavlingsryttarinnor.blogg.se
Postat av: Hanna

Fin ponny!

Kika gärna in på min blogg, lämna en kommentar kanske? :)

Svar: fin blogg!
Amanda

2012-11-20 @ 21:50:12
URL: http://ponniebruden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0